kennelskybar

Alla inlägg den 16 januari 2010

Av Hanne Winninge - 16 januari 2010 17:23

Jag har varit ruskigt dålig på att uppdatera bloggen här. Mestadels skyller jag det hela på en för stor arbetsbörda, men sedan har jag ju också hunnit med att besöka Flip en gång till med Space. Jag hoppas verkligen att det resulterar i ett gäng fina valpar i mitten av mars.


Alla fyra småluddarna här hemma mår bara fint och har blivit avmaskade för första gången. Banminth är gott och kladdigt verkar såväl de små som Tindra tycka. Jag har faktiskt aldrig haft mask på någon av mina valpar någonsin, men man kan inte vara nog försiktig. Maten slinker ner riktigt bra, även om alla inte har lika glupande aptit som Marie och Björns lilla Molly, som jämt är först och äter glupskast för att sedan försjunka ner i total paltkoma. Milo tar det hela med jämnmod, han har ju späck nog ändå. Chili och Signe följer varandra i vikt och storlek och kan egentligen skiljas mest åt av Chilis vita tassar och höga tjut när han inte hinner först till favorittutten. Tindra är mager som ett skelett och fast hon äter bra, och rensar valparna mat/köttfärsrester så ser hon så slank så slank ut. Size Zero efter jul/nyår och fyra valpar, hur lyckas hon? *ler* Bäst att avmaska henne också när vi ändå var på g och eftersom jag har lite svårt för magra mammor har hon nu blivit lite extra fjäskad med. Hon tycker mycket om omelett kan jag meddela.


Låt oss hoppas att morgondagen bjuder på gott humör hos mig och Jonas, då kanske vi t.o.m kan åstadkomma några foton på de små. Allt gott för nu hägrar lördagsmiddag, ett par glas gott rött vin och så mys i soffan framför Robinson. Go Mats!

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Välkommen till kennel Skybar och min blogg. Jag skriver om ditten och datten, mest om hundar och allra oftast om miniatyrbullterrierna Bacon och Yihoo. Fast jag föder förstås upp arbetande jaktlabradorer...

Fråga mig

22 besvarade frågor

Omröstning

Vad tycker du om de nya utställningsreglerna?
 Bra, lätta att hänga med på.
 Man får väl lära sig, men just nu är det lite krångligt.
 Jag saknar att de inte placerar 5 hundar.
 Varför inte ändra till FCI-regler direkt?
 Vad då är det nya regler?
 Excellent borde betyda att man fått CK...

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26 27 28
29
30 31
<<<
Januari 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards