kennelskybar

Alla inlägg den 15 mars 2010

Av Hanne Winninge - 15 mars 2010 05:24

Jag har ju alltid upplevt attstaga och stabilitet är några av de viktigaste hörnstenarna i retrieverarbete. Att lugnt kunna vara passiv och väntande tills dess att det ärdags för arbete. Med Space har jag sällan behövt träna det och antagligen är det väl det hon vill poängtera för mig.


Stadga och lugn passivitet bheöver ju nämligen även föraren besitta och den här föraren kör hellre med turbogas än hållande broms. *harklar mig*


Space anser alltså att hon ska föregå med gott exempel, inte bara för mig utan även för valparna själva OCH deras tilltänkta ägare. Så klurigt uträknande är hon min svarta! För inte kan det väl vara illa uttänkta efterkonstruktioner till varför vi måste fortsätta vänta på våra bebisar?


ALDRIG!


Men några valpar bistår hon oss inte med ännu, så jag har gott om tid till fler efterkonstruktioner...*knåpar på*

Presentation


Välkommen till kennel Skybar och min blogg. Jag skriver om ditten och datten, mest om hundar och allra oftast om miniatyrbullterrierna Bacon och Yihoo. Fast jag föder förstås upp arbetande jaktlabradorer...

Fråga mig

22 besvarade frågor

Omröstning

Vad tycker du om de nya utställningsreglerna?
 Bra, lätta att hänga med på.
 Man får väl lära sig, men just nu är det lite krångligt.
 Jag saknar att de inte placerar 5 hundar.
 Varför inte ändra till FCI-regler direkt?
 Vad då är det nya regler?
 Excellent borde betyda att man fått CK...

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11 12 13 14
15 16
17
18 19 20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards