kennelskybar

Direktlänk till inlägg 26 juni 2010

100 mil i bagaget och en VÄRLDSVINNARE!!

Av Hanne Winninge - 26 juni 2010 18:31

Det är långt till Herning. Det är tre broar och en rackarns massa mil att avverka. Det gör man iofs gärna om man har trevligt ressällskap. Det hade jag i Anna-min-Anna och hennes bruna Elmo, alla damers favorit. Men nog är det långt. Dessutom känns det extra långt när bensinen är dyr och svenska kronan ter sig som en turkisk lira i förhållande till danska kronan.


Likafullt har jag i stort sett bara superlativ att skriva om årets midsommarhelg. Bacon tog sin Världsvinnare titel i Valpklassen, visserligen heter det inte riktigt det förrän man är junior, men är man Bästa valp i rasen på en världsvinnarutställning så måste man ju vara Världens Bästa Valp? Det är hon alltid för mig och tydligen även för en stor mängd andra intresserade och insatta. Jag skulle vilja säga ett stort tack för det varma bemötande vi fått i denna nya ras. Alla är så otroligt varma, glada och välkomnande!! Vi kan bara niga vackert och hoppas på en fortsatt fin samvaro med er alla. Stort grattis till Britt på Eva-Marias som tog CACIB:et med sin Eva-Marias Frankie på standarden. Bland minisarna var det en cypriotisk hane som stal mitt hjärta och en underbar liten vit minidam som hade charm nog för alla!


Anna är en fantastisk reskamrat. Det bara rullar på med husvagn och med bil. Den här gången blev det tält och bakluckan på bilen som fick vara vårt hotell. Skönt när man slipper allt vad pälsvård heter. Vi hade fin fredagsunderhållning då tre italienska tjejer preparerade sina polarspetsar. Tänk vad man kan lära sig då man iakttar saker på avstånd.


Idag har vi njutit av vackra kineser. Annas uppfödning Amazing Friends D'Fashion Freak tog ett excellent i en gigantisk juniorklass. Riktigt kul! Imponerade gjorde också en norsk championhane från kennel Trönder-Pias. Domaren Espen Engh hade vett att upskatta både nakna och puffar och dessutom verkade han vara extra noga med rörelser. Jag förstår honom och är säker på att dagens vinnare är värdiga representanter för rasen! Ska bli kul att åka på min första kinesspecial nästa helg i Borås!!! Elmo charmade in sig rejält med sitt fina temperament och läckra chokladfärg. Vet att flera vackra damer frågat chans och hoppas på date med denna stilige nakne herre! Jättehärligt för Anna och hennes fina kille!


Bland bedlingtons var det min allra största favorit som vann BIR:et: Loppan, Ch Velvety Angel Eyes tog sin tredje raka världsvinnartitel. Stort grattis till Liselotte och Anki på kennel Velvety för detta! En liten pratstund hann jag med tillsammans med Nina Bläser på kennel Arc-en-ciel, uppfödare till favorit-Ginza hos kennel Optimal Flex. Vi pratade om den här kullen med 5!! blue and tanvalpar som finns hos Ulrika och hur spännande den ter sig stamtavlemässigt och jag kunde ju säga med egen erfarenhet att den lilla sessan i den här kullen är en riktig liten goding!


Nu ska jag låta de många milen ta ut sin rätt men allra först en hälsning till alla de som hejat fram Bacon från andra länder:


Thank you for all your kind words, your sincere gratulations and for all the appreciation you shown my little girl. I love her to pieces and I'm truly grateful for the fact that you all found it in your hearts to see the greatness in this little girl! I hope to see you all soon!


Och en hälsning till Bullans uppfödare Anneli...Ser Du nu vilken stjärna du skapat!? Jag har inga ord kvar!


 

  

Lycklig vinnar-Bacon från Elmia...



Också de obligatoriska bilderna på pallen från Herning...


    

 
 
Ingen bild

Helena S

26 juni 2010 19:42

Grattis, hon är ett riktigt litet charmtroll Bacon.

 
Ingen bild

Jenny

26 juni 2010 20:04

Å, vad härligt att läsa om fantastiska resultat på WDS! Stort grattis till dig och Bacon-bullen! Gratta även Anna från mig! Dessutom, vilka fina bilder! Ni ser verkligen ut som proffs, du och bullan!

 
Ulrika

Ulrika

26 juni 2010 20:40

Oj oj oj vilken lycka!! Grattis i massor!! Förstår att det var värt varenda mil!! Fina som snus är ni båda!! Tack för fina ord om min allra finaste Ginza och hennes ljuvliga små!!!

http://www.optimal-flex.bloggagratis.se

 
Tina

Tina

3 juli 2010 22:28

Hej Hanne!
Jättegrattis!!!
Jag sladdade in här via Garpenborgs blogg, och vilken trevlig läsning - du är klok du - fast det hajade jag ju redan innan jag läste din blogg försås :0)
Glad Sommar!

http://www.tinric.com

 
Ingen bild

Hanne

4 juli 2010 13:40

Tack för de fina orden Tina. *sträcker lite extra på mina 163 cm* Ibland tror jag nog mest att man är en smula galen om man väljer att spendera sin midsommarafton bland hundidioter på en camping, sovande i en bil...

 
Tina

Tina

4 juli 2010 21:13

Hahaha, ja, sträck på dej du :0)
Åh nej, du är inte galen, bara en äkta hundnörd - underbart!

http://www.tinric.com

 
bettan

bettan

21 december 2010 07:21

Grattis till fin utmärkelse.
Vill även gratta till att du skaffat en bulle.
Jag har oxå haft bulle(ingen mini)som jag tyvärr fick avliva när han var 7 år.
Hoppas du lyckas komma ifrån tass o hudproblem..detta är bara den roligaste,humoristiske,påhittigaste,lata och aviga o trubbiga hundras som finns..helt underbara.
Mvh: Bettan på guldivardan

http://guldivardan

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Hanne Winninge - 7 februari 2013 06:02

När man som uppfödare planerar en kull så är ju huvudsyftet att man ska få valpar, men bakom valet av vilken hane och vilken tik som ska användas är lite mer utförligt än att man bara väljer på slump. Jag tänkte jag skulle berätta lite grann om hur j...

Av Hanne Winninge - 28 januari 2013 06:33

Det börjar ju som bekant arta sig till valptider här hemma i huset på landet. Ayla har nu gått 4 veckor och Jenny som är hennes fodervärd rapporterar flitigt att man ser en liten putmage och att hon inte riktigt ännu vågar säga säkert att hon är dräk...

Av Hanne Winninge - 24 januari 2013 14:24

Det var länge sedan jag skrev i bloggen , det ska medges men jag hoppas i alla fall att den långa skrivkrampen lagt sig och att jag kan fylla bloggen med blandade inlägg igen.     Kloka Ayla som valp   Vi kan väl börja med det allra roliga...

Av Hanne Winninge - 16 maj 2012 05:57

  Bacon är en värdsvan resenär, vi har rest många mil ihop och jag har en stor trygghet i hennes mentalitet och hennes stora personliga trygghet. Hon bryr sig föga om ifall resan går via 20 timmar i bil till England och Cruft's eller via 3 timmars...

Av Hanne Winninge - 15 maj 2012 06:04

Vi var i Tyskland i helgen, jag och underbara lilla B. Givetvis var det show som stod på schemat och den här gången på Westfalenhallen i Dortmund. Westfalenhallen ligger mitt inne i Dortmund och har den stoooora fotbollstadion Signal Iduna Park som g...

Presentation


Välkommen till kennel Skybar och min blogg. Jag skriver om ditten och datten, mest om hundar och allra oftast om miniatyrbullterrierna Bacon och Yihoo. Fast jag föder förstås upp arbetande jaktlabradorer...

Fråga mig

22 besvarade frågor

Omröstning

Vad tycker du om de nya utställningsreglerna?
 Bra, lätta att hänga med på.
 Man får väl lära sig, men just nu är det lite krångligt.
 Jag saknar att de inte placerar 5 hundar.
 Varför inte ändra till FCI-regler direkt?
 Vad då är det nya regler?
 Excellent borde betyda att man fått CK...

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22 23
24
25
26 27
28
29 30
<<< Juni 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards