kennelskybar

Alla inlägg den 19 september 2010

Av Hanne Winninge - 19 september 2010 08:52

Idag går svenskarna till valurnorna för att rösta. Det är dags att bestämma hur det framtida Sverige ska se ut. För min del spelar det ingen roll hur du röstar men ATT du röstar. Ligg inte på sofflocket och strunta i att gå!! Rösta blankt, rösta på Kalle Ankapartiet eller på vad attans som helst, men gör din röst hörd.


Miljontals människor dör/lider/kämpar för sin rätt att få rösta demokratiskt. I Sverige väljer folk att inte ens utnyttja denna rättighet. För mig är det inte bara en rättighet, det är en skyldighet. En skyldighet att ta samhället på allvar, en skyldighet mot de som kämpar för demokrati och en skyldighet för mitt eget personliga ansvar.


Jag vet vad jag ska rösta på, jag vet vart jag vill att Sverige ska gå de närmaste 4 åren och jag vet varför jag valt mitt parti. Jag hoppas att du också vet och om du inte vet eller inte är nöjd med något av våra partier fortfarande faktiskt tar den här dagen på allvar och lägger din röst.


Ikväll ska vi äta popcorn, följa valvakorna och om allt går som jag hoppas har vi en framtid för det Sverige jag vill ha.

Presentation


Välkommen till kennel Skybar och min blogg. Jag skriver om ditten och datten, mest om hundar och allra oftast om miniatyrbullterrierna Bacon och Yihoo. Fast jag föder förstås upp arbetande jaktlabradorer...

Fråga mig

22 besvarade frågor

Omröstning

Vad tycker du om de nya utställningsreglerna?
 Bra, lätta att hänga med på.
 Man får väl lära sig, men just nu är det lite krångligt.
 Jag saknar att de inte placerar 5 hundar.
 Varför inte ändra till FCI-regler direkt?
 Vad då är det nya regler?
 Excellent borde betyda att man fått CK...

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18 19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards