kennelskybar

Alla inlägg den 23 september 2010

Av Hanne Winninge - 23 september 2010 18:54

Idag har min Anna äntligen tagit sina första steg mot sitt eget företag! Att hon är en duktig hundfrisör har jag vetat länge, att hon bjuder våra kunder på kompetens, omtanke och servicemindness ser jag varje dag och jag vet också att hon är en nära och varmt uppskattad arbetskamrat och vän.


Idag är jag alltså extra glad och stolt över Anna som snart är min kollega och inte bara min lärling! Vilken tur jag har som snart slipper ha ensamma företagsfester utan kan ta Anna med mig på julbord och annat skoj.


Jag glädjs också med Maria och staffarna som även hon blir egenföretagre framöver, också med hund i tankarna. Det är så fantastiskt kul att se kvinnor med know-how, empati och kompetens ta steget ut och bli egna. Fantastiskt roligt!


Jag är stolt över att få ha Ulrika som fanbärare av kennel Skybars bedlingtons. Hennes och Lottas lille Max var verkligen en sanslöst stilig herre och en guldklimp att vaka över. Ulrika är en smart tjej som vet att välja egna vägar och göra det hon tror på. Jag hoppas att något av detta är ett resultat av våra många och långa samtal omkring bedlingtons och uppfödning. Visserligen heter Ulrikas kennel Optimal Flex, men nog känns det lite som om jag kan få ta en del av äran. Åtminstone då det gäller känslan bakom och tanken innan, men valen/arbetet/riskerna/kostnaderna och slutligen lyckan bär hon helt själv. Bra jobbat Ulrika!

Presentation


Välkommen till kennel Skybar och min blogg. Jag skriver om ditten och datten, mest om hundar och allra oftast om miniatyrbullterrierna Bacon och Yihoo. Fast jag föder förstås upp arbetande jaktlabradorer...

Fråga mig

22 besvarade frågor

Omröstning

Vad tycker du om de nya utställningsreglerna?
 Bra, lätta att hänga med på.
 Man får väl lära sig, men just nu är det lite krångligt.
 Jag saknar att de inte placerar 5 hundar.
 Varför inte ändra till FCI-regler direkt?
 Vad då är det nya regler?
 Excellent borde betyda att man fått CK...

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18 19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards