kennelskybar

Direktlänk till inlägg 8 november 2010

En hel racka med Skybarhundar - och deras resultat!

Av Hanne Winninge - 8 november 2010 05:01

Helgen har varit intensiv, planerar att skriva mer utförligt om den lite senare. Vi har hunnit med allt från RAS-möten till utställningar och annat. Men nu vill jag börja med att gratulera de mina:


SKYBAR ATTENTION, alias Scilla som med matte Anna-Lena debuterat i A-provens värld. Hon tog hem ett fint första pris och placerade sig som 3:a i det minst sagt välmeriterade sällskapet. Stort grattis till matte Anna-Lena och ett tack från en ödmjuk uppfödare som vet att inse när man sålt rätt hund till rätt förare - vilket dreamteam ni är!


SKYBAR MOJITOS FOR TWO, alias Lycka visades av "lillmatte" Elin i Växjö Tipshall och tillsammans vann de både sin klass med ck och tog hem en mycket hedrande 4:e placering i Bästa tik klassen. Moster Tara, Fräcka Frillans Tapejara (e. INTUCH Rivendown Gandalf the Grey) blev Bästa tik och BIM, grattis till långväga resande och ägare Eline! Ulrikas fina Ginza, Arc-en-ciel A perfect day blev Bästa tik 3:a, lika fin som vanligt! Tack till Ami som kunde korrigera mina bludderfel, för nog såg vi att det var Ulla Kempes hane som blev BIR och dessutom en fin reservplacering i gruppen!


SKYBAR DEKADANCE, alias Hayley visades för dagen av nanny Anna och de skötte sig utmärkt i ringen. Tyvärr var det inget som uppskattades av domaren, så de fick gå hem utan pris den här gången. Vi andra log en smula, då han inte sett en jaktlabrador i en utställningsring innan och blev uppenbart förvirrad över denna slanka uppenbarelse. Bra gjort söta gula hund och Anna trots brist på resultat.


BULLIEBOMPAS GILL SANS, alias Bacon fortsätter vara allt jag drömt om och fick inleda domare Henrik Johanssons dag med cert och BIR. Hon showade loss som vanligt och att få gå in med henne i stora ringens Finaler är verkligen riktigt roligt. Hon är en sådan liten attentiowhore!


Dessutom viskade en liten fågel i mitt öra att nästa stora stjärnskott från kennel Skybar - SKYBAR COLLATERAL har blivit anmäld till Stora Stockholm. Bra tänkt matte Jenny, ni kommer ha värsta fancluben vid sidan av! *lovar*


 
 
Ulrika

Ulrika

8 november 2010 10:11

Stort grattis (igen) till Bacons vinst!! Grattis också till Scilla och så klart lilla Lycka, jätte fin är hon :)) Tack för ett par härliga dagar =))

http://optimal-flex.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Anna

8 november 2010 20:02

GRATTIS till världens bästa spindelgris!!! Bacon rules! ;)

 
Jenny/Nike

Jenny/Nike

8 november 2010 22:04

Grattis till alla fina resultat! Härligt att kunna stoltsera med alla fina och duktiga Skybar-hundar, plus spindelgris! Vem kan motstå den fräcka uppenbarelsen!
Och ja, vi har anmält till Stockholmsmässan, fast enbart i störningsträningssyfte. Tänker inte chockera någon stackars domare genom att dyka upp i utställningsringen :)

http://www.lydnadshundar.bloggagratis.se

 
Ami

Ami

9 november 2010 16:29

Grattis till dina hundars resultat. Tänkte bara korrigera dig lite angående BIR:et på Bedlington i Växjö. Visst såg du mig på förhandsgranskningen! Alltså vi blev BIR med Ulla Kempes fina bedlingtonhane Ch Blå Skuggans Joy Forever. Dessutom en mycket hedrande BIG-R placering i finalen.

http://www.blaskuggan.com

 
Ingen bild

Elin

9 november 2010 18:53

Roligt men svårt att visa bedlington! Annat än tollare helt klart ;) Men vi ska fortsätta träna och hoppas på fler bra resultat!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Hanne Winninge - 7 februari 2013 06:02

När man som uppfödare planerar en kull så är ju huvudsyftet att man ska få valpar, men bakom valet av vilken hane och vilken tik som ska användas är lite mer utförligt än att man bara väljer på slump. Jag tänkte jag skulle berätta lite grann om hur j...

Av Hanne Winninge - 28 januari 2013 06:33

Det börjar ju som bekant arta sig till valptider här hemma i huset på landet. Ayla har nu gått 4 veckor och Jenny som är hennes fodervärd rapporterar flitigt att man ser en liten putmage och att hon inte riktigt ännu vågar säga säkert att hon är dräk...

Av Hanne Winninge - 24 januari 2013 14:24

Det var länge sedan jag skrev i bloggen , det ska medges men jag hoppas i alla fall att den långa skrivkrampen lagt sig och att jag kan fylla bloggen med blandade inlägg igen.     Kloka Ayla som valp   Vi kan väl börja med det allra roliga...

Av Hanne Winninge - 16 maj 2012 05:57

  Bacon är en värdsvan resenär, vi har rest många mil ihop och jag har en stor trygghet i hennes mentalitet och hennes stora personliga trygghet. Hon bryr sig föga om ifall resan går via 20 timmar i bil till England och Cruft's eller via 3 timmars...

Av Hanne Winninge - 15 maj 2012 06:04

Vi var i Tyskland i helgen, jag och underbara lilla B. Givetvis var det show som stod på schemat och den här gången på Westfalenhallen i Dortmund. Westfalenhallen ligger mitt inne i Dortmund och har den stoooora fotbollstadion Signal Iduna Park som g...

Presentation


Välkommen till kennel Skybar och min blogg. Jag skriver om ditten och datten, mest om hundar och allra oftast om miniatyrbullterrierna Bacon och Yihoo. Fast jag föder förstås upp arbetande jaktlabradorer...

Fråga mig

22 besvarade frågor

Omröstning

Vad tycker du om de nya utställningsreglerna?
 Bra, lätta att hänga med på.
 Man får väl lära sig, men just nu är det lite krångligt.
 Jag saknar att de inte placerar 5 hundar.
 Varför inte ändra till FCI-regler direkt?
 Vad då är det nya regler?
 Excellent borde betyda att man fått CK...

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22 23 24 25 26 27
28
29 30
<<< November 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards