kennelskybar

Alla inlägg den 11 januari 2011

Av Hanne Winninge - 11 januari 2011 09:05

Jag är ju en sann workaholic. Jag älskar mitt jobb, jag är otroligt stolt över mitt företag och dessutom hävdar Jonas att jag är manisk. Kan det då bli annat än dunderskönt att få börja jobba igen?


Idag ska jag mjukstarta med fem härliga jyckar. Det ska bli skönt att komma igång i vårt nystädade trim, det är faktiskt riktigt riktigt fräscht igen. Ni kan bara föreställa er hur lång tid det tar att dammsuga och torka element, plocka ner armaturer, blåsa ur eluttag på päls, skrubba golv och väggar samt putsa fönster och köra Virkonlösning på allt. Tid tar det - men fräscht som bara den. Det är viktigt med att hålla en extremt god hygien, alla bord ska descinficeras emellan hundarna, badet ska städas mellan varje hund etc. Min största utgift för jobbet är faktiskt just städmedel.


 


Yihoo följer med första dagen idag och jag har köpt en egen mopp till hennes små pölar. Låt oss hoppas att de blir få. Mobilen satt på kvart över varje timme för utgång och kissning av liten valp, men olyckor händer ju ändå. Hennes mopp är dessutom en stilig Rosa Bandet-mopp.... Fröken Vit och Bit förtjänar ju det allra bästa.


Jag har hamnat i en del grublande gällande ideellt arbete och hur man kan mäta värdet av det nedlagda arbetet - för dig, för rasen, för klubben och för medlemmarna. Var ligger brytpunkten för när den nedlagda tiden inte renderar i positiv feedback längre? Tål att tänkas på.


Presentation


Välkommen till kennel Skybar och min blogg. Jag skriver om ditten och datten, mest om hundar och allra oftast om miniatyrbullterrierna Bacon och Yihoo. Fast jag föder förstås upp arbetande jaktlabradorer...

Fråga mig

22 besvarade frågor

Omröstning

Vad tycker du om de nya utställningsreglerna?
 Bra, lätta att hänga med på.
 Man får väl lära sig, men just nu är det lite krångligt.
 Jag saknar att de inte placerar 5 hundar.
 Varför inte ändra till FCI-regler direkt?
 Vad då är det nya regler?
 Excellent borde betyda att man fått CK...

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10 11 12
13
14
15
16
17 18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards