kennelskybar

Alla inlägg den 27 februari 2011

Av Hanne Winninge - 27 februari 2011 20:55

Och jämthunden från grannsocknen visste tydligen också att det var rätt. En resa til Öslöv har förlöpt väl och vi är så spända och förväntansfulla.


Vi väntar alltså smått under vecka 18 om allt går som det ska. En liten smygkik får ni på den stilige kavaljeren vi besökte. Tusen tack till Kertsin och Lina för att vi får låna honom, och ett tack till Mats som kunde hjälpa oss med logistiken.


  

Av Hanne Winninge - 27 februari 2011 05:52

Helt oförhappandes stod det plötsligt en stilig jämthundskille här på gården. Han ville besöka Hayley sa han, men jag är ju en smula ogint lagd, så det fick bli andra hundgården för honom tills Husse kunde komma och hämta.


Det betyder alltså att jag inte just vill räkna fullt ut med vetenskapen. Testet sa tisdag till onsdag men jämtekillen sa NU! NU! NU!. Har man sprungit närmare 7 km för saken torde man utgöra en viss form av säkerhet?


Vi sätter Hayley i bilen och åker till Jack i kväll.

Av Hanne Winninge - 27 februari 2011 05:46

Jag fick ett samtal i fredags, Kakas husse mår inte väl. Tillsammans har han och matte Ingrid gett Kaka ett så fint hem, fyllt av kärlek och omtanke och jag har verkligen kunnat ge Kaka det där hemmet alla hundar förtjänar. Nu är det tid för Kaka att få ge lite tillbaka av all den kärlek och tro som matte och husse investerat i henne. Jag hoppas och tror att ni ska kunna få någon kraft och tröst ur Kakas vackra ögon och trygga väsen. Mina tankar går allra mest till matte och med en sista hälsning och ett ödmjukt tack till husse Villy för att ni låtit Kaka få ett hem hos er.

Presentation


Välkommen till kennel Skybar och min blogg. Jag skriver om ditten och datten, mest om hundar och allra oftast om miniatyrbullterrierna Bacon och Yihoo. Fast jag föder förstås upp arbetande jaktlabradorer...

Fråga mig

22 besvarade frågor

Omröstning

Vad tycker du om de nya utställningsreglerna?
 Bra, lätta att hänga med på.
 Man får väl lära sig, men just nu är det lite krångligt.
 Jag saknar att de inte placerar 5 hundar.
 Varför inte ändra till FCI-regler direkt?
 Vad då är det nya regler?
 Excellent borde betyda att man fått CK...

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3 4 5 6
7
8
9 10 11
12
13
14
15 16 17
18
19
20
21 22 23 24 25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards