kennelskybar

Alla inlägg den 23 mars 2011

Av Hanne Winninge - 23 mars 2011 20:39

Ibland är det för himla tungt att vara hundägare. Jag har aldrig träffat Lisa eller Rut, men jag har mött dem många gånger virtuellt och visuellt. Man kan tydligen sörja även då.


Sov gott älskade bordeaux-tösen Rut, förebilden till KrutRut och Lisas bästa vän.


http://krutrut.com/blog/index.php/2011/03/15/min-basta-van/#comment-56709

Av Hanne Winninge - 23 mars 2011 06:32

Vi har ju inte precis grannar, men av de som bor närmast (c:a 4 km bort) har en svart storpudeltik. De brukar promenera förbi oss. Hennes hund är inte speciellt trevlig med andra hundar och det har väl fått matte lika på bettet misstänker jag. Vi har haft en del clashes hon och jag.  Trots detta älskar hon att gå förbi vårt hus, jag antar att det ligger på hennes favvorunda med jycken.


Tyvärr innebär hennes ständiga promenader förbi vårt hus att jag hela tiden försöker planera mina rundor så att jag INTE ska möta henne och pudeln med mina ohängda hundar. Jag får alltså gå andra rundor än de jag brukade, egentligen inga problem mer än att jag uppenbart anpassar mig medan hon kan fortsätta sina rundor. Inte hennes fel - jag kunde ju ha mina i koppel alltid, så slapp jag ju ev. problem. Men det är så trist att gå med hundar i skogen i koppel. Och eftersom jag tydligen alltid har en liten valp/ung hund med mig som inte lärt sig regler ännu, så blir det liksom en del risker involverade med att möta hundar.


Nåja, idag cyklade hon förbi halv sex. Precis på min morgonpromenadstid!!! *morrar* Jag tror jag ska stoppa henne nästa gång och be om schema och planerad runda. Kanske vi skulle kunna dela upp det hela?

Av Hanne Winninge - 23 mars 2011 05:39

De som har haft det tvivelaktiga nöjet att besöka mitt hem vet att jag inte är heminredningsintresserad. Jag har en massa saker staplade på hög: antingen för att jag är för lat för att kasta dem eller för att de fyller en funktion. Mitt hem består till mestadelen av just staplade saker med funktion.


Jag skulle aldrig i livet betala 30 000 spänn för en soffa. Mina vänner brukar sälja mig sina avlagda, så får jag ny soffa. Hundar och barn förstör ju ändå soffor på löpande band, så jag ser just ingen mening i nya soffor.


Jag gillar inte krukväxter heller, eller gardiner. Ibland får jag någon form av detaljådra och köper mig en punktbelysning. Den brukar katten dra ner och så var det ju liksom de där lysrören kvar då. Dem kan vare sig barnen, katten, hundarna eller jag själv lyckas fördärva: utmärkt robust konstruktion.


Jag gillar inte kuddar, mattor eller konstiga textilier heller. Fast jag köpte ju förstås en mörklila pläd till Bacon... *funderar*  Bara för att hon vill ha något att burra ner sig i och för att lila är en så fin färg. Är det heminredning?


När jag berättar för folk att jag inte har någon passion för eller intresse i heminredning, så får jag alltid frågan: men liiiite intresserad är du väl? Det är ju alla. Och så börjar frågebatteriet: men dukning är väl kul, du som gillar mat? Vackra sängkläder, härliga kuddar och överkast i sovrummet? (Här får de en drömmande min...) Jag svarar nekande, nej jag gillar mat och jag ÄLSKAR att laga mat. Dukning? Ointressant, jag är inte MasterChef.


Hemmma hos mig kommer du aldrig hitta saker tagna ur heminredningstidningarna. Människor som bloggar om heminredning får alltsom oftast bara ett besök av mig, sedan har jag tröttnat. Jag vägrar konsekvent att gå på loppisar, besöka Hem-mässor, vandra timme ut och timme in på Ikea/Mio/Soffvaruhuset etc. Och egentligen blir jag rädd när jag tänker på alla de där hemdesignsbutikerna som frodas i Växjö - hur kan det finnas plats för så många?


Mitt hem är ett mischmasch av saker med syfte och funktion och har du tur hittar du både golvyta att sätta fötterna på och en plats i den nybegagnade soffan. Ett perfekt hem för mig! Jag har ingen ådra, ingen fallenhet, ingen lust och ingen passion för att försöka smycka mitt hem med saker jag inte ser en funktion med. Jag hör att folk menar att vackra saker har en funktion, de ger skönhet. För mig är de inget och jag gillar inte att städa. Mer saker ger mer städning. Emellertid är jag på tok för lat för att ha ett minimalistiskt hem, då måste man ju städa jämt. Mitt hem är som mitt liv: plottrigt, ostädat och antagligen helt dysfunktionellt.

Presentation


Välkommen till kennel Skybar och min blogg. Jag skriver om ditten och datten, mest om hundar och allra oftast om miniatyrbullterrierna Bacon och Yihoo. Fast jag föder förstås upp arbetande jaktlabradorer...

Fråga mig

22 besvarade frågor

Omröstning

Vad tycker du om de nya utställningsreglerna?
 Bra, lätta att hänga med på.
 Man får väl lära sig, men just nu är det lite krångligt.
 Jag saknar att de inte placerar 5 hundar.
 Varför inte ändra till FCI-regler direkt?
 Vad då är det nya regler?
 Excellent borde betyda att man fått CK...

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21 22 23 24 25 26
27
28
29
30 31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards