kennelskybar

Alla inlägg den 25 april 2011

Av Hanne Winninge - 25 april 2011 18:09

Idag är det 6 dagar kvar tills Hayley ska valpa, räknat från första parningen. Eftersom hon är en klok och omtänksam blivande mor så har hon redan börjat sätta lite juver. Hon vet med sig att labbevalpar är hungriga varelser och ser till att vara förberedd.


Jag ska bara jobba tisdag och onsdag den här veckan, sedan väntar lite valpledigt. Det är mysigt att få vänta och längta. Jag glädjs så lätt numera, jag kan se det där lilla fina i att veta att just nu är allt gott. Hayley mår bra, valparna sparkar på och solen skiner. Imorgon kan allt ha ändrats, men just nu ja då är allt gott! Idag kan man njuta och man bör göra det. Se på Hayleys lugn, hennes fridfullhet och vara glad för att man får vara där hos henne.


Ibland tror jag att folk missar just det där: det alldeles fantastiskt underbara att leva i nuet som våra hundar tvingar oss till. Att vara lite mer laidback och bara njuta. Inga termometrar, inga viktlistor, inga kontrollbehov...bara njuta av livets förträfflighet och i tryggheten i relationen, erfarenheten och naturens egna finurlighet! Det är bara artificiella medel som gör att vi vill kontrollera mer och ger oss mindre plats för att njuta av det lilla ögonblicket. Idag var det en liten puff som fortplantade sig genom livmodern, magmuskulaturen och ut genom hud och päls för att nyfiket puffa i min hand. Är det inte det allra medst fantastiska man kan få uppleva? Ett litet liv - som är nyfiket på omvärlden. Hunduppfödare, det är det mest fantastiskt emotionella jag vet!!!!!


Jag är filosofisk idag, låt oss se om jag kan bibehålla det lugnet den närmaste veckan. Som jag skrev på Facebook så  har jag tvingats lämna in kameran på garantijobb, så det blir sparsmakat med foton tills dern kommer åter. Men jag har inte glömt er!

Presentation


Välkommen till kennel Skybar och min blogg. Jag skriver om ditten och datten, mest om hundar och allra oftast om miniatyrbullterrierna Bacon och Yihoo. Fast jag föder förstås upp arbetande jaktlabradorer...

Fråga mig

22 besvarade frågor

Omröstning

Vad tycker du om de nya utställningsreglerna?
 Bra, lätta att hänga med på.
 Man får väl lära sig, men just nu är det lite krångligt.
 Jag saknar att de inte placerar 5 hundar.
 Varför inte ändra till FCI-regler direkt?
 Vad då är det nya regler?
 Excellent borde betyda att man fått CK...

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6 7 8
9
10
11
12 13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27 28 29 30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards