kennelskybar

Alla inlägg den 28 april 2011

Av Hanne Winninge - 28 april 2011 19:16

Vi har just grillat och ätit riktigt riktigt gott. Det är en sak jag faktiskt vill att mina barn ska lära sig och som jag vet att de redan nu uppskattar. God mat tillsammans med familj och vänner. Ett samtal om dagen och lite glada skartt. Vi äter alltid tillsammans och jag som ÄLSKAR att laga mat gör det hemskr gärna.


Hayley har solat magern på verandan under dagen. Just nu ligger hon som en kokong vid mina fötter. Vi får väl se om hon planerar att göra något mer adekvat av det hela. Det verkar helt stilla just nu. Ville bara ge en liten kvällsrapport för alla som håller tummarna därute!


Av Hanne Winninge - 28 april 2011 06:52

Hela kvällen ägnade sig Hayley åt att flåsa och vara som en söt gul klisterlapp på sin matte. Jag bäddade ner mig i valprummet med en god bok, kaffe och ett par bra filmer på datorn. Hon flåsade fram till kl. 02.00 då hon plötsligt bestämde sig för att här skulle inga valpar födas - nu skulle hon sova.


Så mina kära vänner, hon håller oss på halster. Dags att ta ut resten av flocken. Bacons sporre verkar inte bekymra henne och gummi/plastmassan verkar skydda bra. Så idag kör vi igång med cyklandet, dags att bli fit for fight för både henne och mig.

Presentation


Välkommen till kennel Skybar och min blogg. Jag skriver om ditten och datten, mest om hundar och allra oftast om miniatyrbullterrierna Bacon och Yihoo. Fast jag föder förstås upp arbetande jaktlabradorer...

Fråga mig

22 besvarade frågor

Omröstning

Vad tycker du om de nya utställningsreglerna?
 Bra, lätta att hänga med på.
 Man får väl lära sig, men just nu är det lite krångligt.
 Jag saknar att de inte placerar 5 hundar.
 Varför inte ändra till FCI-regler direkt?
 Vad då är det nya regler?
 Excellent borde betyda att man fått CK...

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6 7 8
9
10
11
12 13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27 28 29 30
<<< April 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards