kennelskybar

Alla inlägg den 7 maj 2011

Av Hanne Winninge - 7 maj 2011 16:51

Jag fick en kommentar i bloggen som jag känner att jag vill besvara med ett eget inlägg. Inlägget gäller val av valp och kommer från Christina.


När jag födde upp bedlingtonvalpar så lät jag alltid bli att berätta för valpköparen vilken valp som var deras innan jag bestämt mig. Det brukade hända runt 5 veckors ålder. Men så var också mina bedlingtons blå allihop och det enda som skilde var könen.


Idag är det jaktlabbar och det kan skilja mer i utseendet, och inte i exteriören betänk!, alltså kan mina köpare få ha en önskan och jag upplever mina jaktlabbar som väldigt homogens. Alldeles särskilt i jämförelse med bedlingtons.

Om man söker en gul hane och jag bara har en gul hane så är det klart att man får den gula hane som finns, så är det ju med Ayla (stackars stackars Jenny...). Hon är ensam flicka.


Hänger ni med? Jag tror och hoppas att mina valpar får bra hemm trots att de är valda på färg/kön/utseende redan vid 1 veckas ålder. Frågor på det?

Av Hanne Winninge - 7 maj 2011 16:21

Jag kan bara inte låta bli att häpna över utvecklingen. Nästa vecka öppnar de ögonen. *lycka*


            

Av Hanne Winninge - 7 maj 2011 16:15

Visst ni väl se dem??? Här kommer de          


Presentation


Välkommen till kennel Skybar och min blogg. Jag skriver om ditten och datten, mest om hundar och allra oftast om miniatyrbullterrierna Bacon och Yihoo. Fast jag föder förstås upp arbetande jaktlabradorer...

Fråga mig

22 besvarade frågor

Omröstning

Vad tycker du om de nya utställningsreglerna?
 Bra, lätta att hänga med på.
 Man får väl lära sig, men just nu är det lite krångligt.
 Jag saknar att de inte placerar 5 hundar.
 Varför inte ändra till FCI-regler direkt?
 Vad då är det nya regler?
 Excellent borde betyda att man fått CK...

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4 5 6 7 8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards