kennelskybar

Direktlänk till inlägg 23 juni 2011

Valpbesiktning avklarad och en uppfödares tankar.

Av Hanne Winninge - 23 juni 2011 06:29

Igår kväll packades alla valparna in i bilen för avfärd mot veterinären. De lät en hel del vill jag lova, men vi klarade oss utan kiss-,bajs- eller kräksolyckor. Mycket mycket bra! Det är härligt att ha valpar som är på så god väg mot rumsrenhet. Fri tillgång til rastplats och lagom varmt väder har verkligen varit toppen vad valparna anbelangar. Att jag inte har kvar en enda växt mer än thujan, kanske inte precis kan läggas på pluskontot, men vad fasen.


Idag blir det baddag för mina små, de luktar allt annat än gott och jag tycker nog att mina valpköpare kan slippa lukten av gammal hundgård, smutsig päls och lerbad. Men det ska vi nog råda bot på. Sista avmaskningen är också gjord och nu är det bara de där hemmen som ska till. Gizmo är först ut, sedan följer Billy, Skarv, Ayla och Bosse.


Jag kan inte annat än att glädjas åt nya fina valpar till fina hem och tacka de väntande hemmet för lånet av deras nya familjemedlemmar de första 8 veckorna. Det är så JAG ser det. Jag har fått chansen att låna deras valp, att ge deras valp en fin start i livet och om jag har tur får jag fortsätta att få små glimtar av hundens liv. Det är inte MINA valpar - jag har ingen rätt till dem efter att de har fluttit, jag har ingen rätt att ställa krav och domdera. Jag kan inte hoppas på annat än att mina valpköpare vill hålla kontakten med mig - för att de var trygga med mig som vårdare av valpen, för att de ser möjligheter till att kommunicera och ha dialog med sin uppfödare, för att de är stolta över sin valp och vill låta mig få vara en del av det hela.


Så lycka till i livet min fina starka F-kull, låt oss hoppas att ni besannar en massa drömmar, får springa en massa fria mil, ger oändligt med kärlek och får lika mycket igen. Jag önskar er en god hälsa, en sprakande mentalitet och ett långt lyckligt liv tillsammans med era failjer. Och välkomna tillbaka på besök och träning, för bus och för stoj. Lev starkt - lev länge!

 
 
Jenny/Nike

Jenny/Nike

23 juni 2011 09:06

Jag är så tacksam över att just du har tagit hand om Ayla under hennes första veckor! Och jag lovar att vi kommer på besök ;)

http://lydnadshundar.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Hanne Winninge - 7 februari 2013 06:02

När man som uppfödare planerar en kull så är ju huvudsyftet att man ska få valpar, men bakom valet av vilken hane och vilken tik som ska användas är lite mer utförligt än att man bara väljer på slump. Jag tänkte jag skulle berätta lite grann om hur j...

Av Hanne Winninge - 28 januari 2013 06:33

Det börjar ju som bekant arta sig till valptider här hemma i huset på landet. Ayla har nu gått 4 veckor och Jenny som är hennes fodervärd rapporterar flitigt att man ser en liten putmage och att hon inte riktigt ännu vågar säga säkert att hon är dräk...

Av Hanne Winninge - 24 januari 2013 14:24

Det var länge sedan jag skrev i bloggen , det ska medges men jag hoppas i alla fall att den långa skrivkrampen lagt sig och att jag kan fylla bloggen med blandade inlägg igen.     Kloka Ayla som valp   Vi kan väl börja med det allra roliga...

Av Hanne Winninge - 16 maj 2012 05:57

  Bacon är en värdsvan resenär, vi har rest många mil ihop och jag har en stor trygghet i hennes mentalitet och hennes stora personliga trygghet. Hon bryr sig föga om ifall resan går via 20 timmar i bil till England och Cruft's eller via 3 timmars...

Av Hanne Winninge - 15 maj 2012 06:04

Vi var i Tyskland i helgen, jag och underbara lilla B. Givetvis var det show som stod på schemat och den här gången på Westfalenhallen i Dortmund. Westfalenhallen ligger mitt inne i Dortmund och har den stoooora fotbollstadion Signal Iduna Park som g...

Presentation


Välkommen till kennel Skybar och min blogg. Jag skriver om ditten och datten, mest om hundar och allra oftast om miniatyrbullterrierna Bacon och Yihoo. Fast jag föder förstås upp arbetande jaktlabradorer...

Fråga mig

22 besvarade frågor

Omröstning

Vad tycker du om de nya utställningsreglerna?
 Bra, lätta att hänga med på.
 Man får väl lära sig, men just nu är det lite krångligt.
 Jag saknar att de inte placerar 5 hundar.
 Varför inte ändra till FCI-regler direkt?
 Vad då är det nya regler?
 Excellent borde betyda att man fått CK...

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards