kennelskybar

Alla inlägg den 15 februari 2012

Av Hanne Winninge - 15 februari 2012 06:34

Hayley har nu 2 veckor kvar, så nu i veckan ska jag ta in hennes valplåda och skrubba den ren från såindelväv ochh annat den säkert samlat på sig i garaget. Sedan ska jag köpa lite nya fiberpälsar att ha till de små när valpningen är över. Innan dessa har mina tikar en trasmatta i botten med tidningar uppepå samt kasserade lakan och handdukar att bädda i.


 

Så här såg hon ut med förra kullen då hon gått 7 veckor. Ska se om jag inte kan få ett aktuellt kort....


Än så länge hänger hon villigt med på promenaderna och även om aptiten är glupande så är det fortfarande en ganska rörlig blivande mamma,


På jobbet börjar det bli bråda tider igen. Slöslask och plusgrader samt fåglar som kvittrar verkar få igång vårkäsnlorna hos både hundar och ägare. Man märker också att det finns en viss förskjutning i klippningarna, man har dragit lite extra på att klippa sin hund. Föga förvånande med en lågkonjunktur i botten, jul- och nyårsefterspel och så en fullständigt förlamande kyla. Men nu verkar det vara fler än jag som längtar och ser en vår inom snar framtid.


 


På bullefronten har det varit fantastiskt roligt. Lilla Bcaon flög med mig och Anna till Valls (10 mil från Barcelona) och blev gruppvinnare och BIS-2:a. Jag är så oändligt glad för alla stunder hon ger mig - min lilla randiga. Jag är också oändligt glad för att att jag har en så fin resdkamrat och vän i Anna, som följer med på så kort varsel och gör allting tusen gånger bättre. Tack till finaste Anna! Kändes bra att kunna få hjälpa Anna med hennes nya lägenhet, med flytt, inköp och IKEA-botanisering. Att vi dessutom hann fira en ganska städad födelsedag i hennes namn däremellan var ju inte heller illa.


Mer bullar så: jag åkte med Elizabeth till Fredericia och Bacon tog sitt 21:a BIR med lillasyster Yihoo på en fin tredje bästa tik plats med reserv cert. Lång resa, trevligt sällskap i fina danska bullevänner och bra resultat var den dagens behållning.


På Facebook har en ny grupp kallad Hund & Avel gett betydligt mer mersmak. En härlig grupp med massor av hunduppfödare från olika raser som verkligen kan ge respons på allt möjligt festligt. Urkul att kunna diskutera över rasgränserna.


 


Nu laddar vi inför valpar men vi ser också fram mot Cruft's, bara 4 veckor kvar nu och 68 minibullar anmälda. Tänk att de två finaste är mina! För det vet jag redan på förhand. Det är så det ska kännas - annars behöver man inte åka. Vi får med oss nanny Anna, privatfrisör och sladdertacka Jack samt tre hundar i minibulleform. Känns otroligt roligt att få komma iväg igen!!


Det var en snabb resumé av mitt liv. Hoppas du också kan se våren och har något att se fram mot?!


Presentation


Välkommen till kennel Skybar och min blogg. Jag skriver om ditten och datten, mest om hundar och allra oftast om miniatyrbullterrierna Bacon och Yihoo. Fast jag föder förstås upp arbetande jaktlabradorer...

Fråga mig

22 besvarade frågor

Omröstning

Vad tycker du om de nya utställningsreglerna?
 Bra, lätta att hänga med på.
 Man får väl lära sig, men just nu är det lite krångligt.
 Jag saknar att de inte placerar 5 hundar.
 Varför inte ändra till FCI-regler direkt?
 Vad då är det nya regler?
 Excellent borde betyda att man fått CK...

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards