kennelskybar

Direktlänk till inlägg 10 juli 2010

2 barn utlånade på foderavtal

Av Hanne Winninge - 10 juli 2010 07:31

Idag åker mina två grabbar med sin farmor för att hälsa på sin faster och de två jämnåriga kusinerna på västkusten. Det är säkert en spännande resa för dem och en hel vecka blir vi alltså överskott på tjejer i huset, lilla snäckan får nämligen stanna hemma.


    

En gammal bild, men väldigt mycket lilla fröken i huset... 


En hel vecka med havsbad, krabbfiske, besök på Liseberg och allt annat kul man kan fylla en vecka med om man är 9 och 10 år gammal. Jag mins hur underbart det var att åka till min farmor och farfar som liten. Hoppas de får det bra mina killar! Emellertid undrar jag en smula över hur farmor ska fixa 30 mils resa i stekhet bil med överhypade killar och hur hon ska orka 8 dagar med 4 killar som har masspr av sommarlovsspring i benen. Nåja, det går säkert bra.


Jag ska få njuta av att bara vara med lilla Sockerfjäril, som äldsta brorsan kallar henne. Det ska bli roligt. En vecka till innan semestern, men med 27 grader utanför kan trimmet stundtals bli olidligt hett.


    

Riven i rörelse i Växjö 2008


Igår hade jag en stilig grå herre på besök på trimmet. Riven kom med matte Emilia för klippning och vi skrev alla papper klara. Nu är Riven deras och min bedlingtonsaga har fått sin definitiva avslut. Jag vet att han är djupt älskad, uppskattad och värnad om hos Helena och hennes stora familj. Att han dessutom helst bara vill gå hem då han träffar mig är en pluspost som visserligen skär en smula i hjärtat, men som ändå är ett kvitto på att Riven funnit sitt hjärtehem i Gislaved. Här finns ju också bedlingtondamerna Tindra och Tova samt dvärgschnauzerfröken Heven, så han är i gott sällskap!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Hanne Winninge - 7 februari 2013 06:02

När man som uppfödare planerar en kull så är ju huvudsyftet att man ska få valpar, men bakom valet av vilken hane och vilken tik som ska användas är lite mer utförligt än att man bara väljer på slump. Jag tänkte jag skulle berätta lite grann om hur j...

Av Hanne Winninge - 28 januari 2013 06:33

Det börjar ju som bekant arta sig till valptider här hemma i huset på landet. Ayla har nu gått 4 veckor och Jenny som är hennes fodervärd rapporterar flitigt att man ser en liten putmage och att hon inte riktigt ännu vågar säga säkert att hon är dräk...

Av Hanne Winninge - 24 januari 2013 14:24

Det var länge sedan jag skrev i bloggen , det ska medges men jag hoppas i alla fall att den långa skrivkrampen lagt sig och att jag kan fylla bloggen med blandade inlägg igen.     Kloka Ayla som valp   Vi kan väl börja med det allra roliga...

Av Hanne Winninge - 16 maj 2012 05:57

  Bacon är en värdsvan resenär, vi har rest många mil ihop och jag har en stor trygghet i hennes mentalitet och hennes stora personliga trygghet. Hon bryr sig föga om ifall resan går via 20 timmar i bil till England och Cruft's eller via 3 timmars...

Av Hanne Winninge - 15 maj 2012 06:04

Vi var i Tyskland i helgen, jag och underbara lilla B. Givetvis var det show som stod på schemat och den här gången på Westfalenhallen i Dortmund. Westfalenhallen ligger mitt inne i Dortmund och har den stoooora fotbollstadion Signal Iduna Park som g...

Presentation


Välkommen till kennel Skybar och min blogg. Jag skriver om ditten och datten, mest om hundar och allra oftast om miniatyrbullterrierna Bacon och Yihoo. Fast jag föder förstås upp arbetande jaktlabradorer...

Fråga mig

22 besvarade frågor

Omröstning

Vad tycker du om de nya utställningsreglerna?
 Bra, lätta att hänga med på.
 Man får väl lära sig, men just nu är det lite krångligt.
 Jag saknar att de inte placerar 5 hundar.
 Varför inte ändra till FCI-regler direkt?
 Vad då är det nya regler?
 Excellent borde betyda att man fått CK...

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6
7
8
9
10 11
12
13 14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Juli 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards